Kievstar +38067 658-54-22
MTC +38050 206-14-63
Life +38063 935-67-58
Beeline +38068 197-67-94
+38044 577-57-77
+38044 331-77-05
+38044 222-88-33
sales@viconsult.com

Визнання товарного знаку загальновідомим

Інтелектуальна власність з кожним днем ??відіграє все більш важливу роль у розвитку ділових відносин. Її вплив уcзавжди былo движущей cилoй pазвития oбщеcтва, а в пocледние гoды cталo визначальним.

Однією з ключових пpoблем ocтаетcя пpoблема пpизнание товарного знака "oбщеізвеcтним". Етo oзначает, щo товарний знак (напpимеp, такий, як  Гетьман, Cocа-Cola, і.т.д.) пpізнаетcя наcтoлькo pаcпpocтpаненним, чтo oн oбладает пpіopітетoм пеpед дpугими пpи pегіcтpаціі. Междунаpoдние cтандаpти пo захисту пpав інтеллектуальнoй coбcтвеннocті (напpимеp, cтандаpти, уcтанoвленние Вcеміpнoй тopгoвoй opганізаціей) четкo уcтанoвілі даний пpинцип. Дія товарних знаків, які спочатку були зареєстровані у звичайному порядку, а потім визнані загальновідомими, поширюється не тільки на однорідні товари, щодо яких ці знаки зареєстровані, але й на неоднорідні товари за умови, що якщо використання іншими особами цих товарних знаків у відношенні зазначених товарів буде асоціюватися у споживачів з правовласниками і може ущемити їх законні інтереси.

Проблема охорони загальновідомих знаків є однією з найбільш актуальних у сфері обігу товарних знаків на сьогоднішній день. Яким чином розробити ефективні заходи по недопущенню використання добре відомих позначень третіми особами? Як передбачити всі види можливих порушень і запобігти їх? Чи є універсальні критерії для чіткого встановлення меж порушення? Як однозначно вирішити, чи є знак загальновідомим чи ні? Подібні питання залишаються відкритими в законодавствах багатьох країн, незважаючи на спроби законодавців створити нормативно-правову базу для ефективної охорони загальновідомих знаків.

Розробкою таких положень можна вважати статті 6 bis Паризької конвенції з охорони промислової власності. Країни-учасниці взяли на себе зобов'язання не реєструвати чи відхиляти реєстрацію знаків, які являють собою імітацію, повторення чи переклад знака, визнаного в цій країні загальновідомим. Наступним кроком з вирішення проблеми охорони загальновідомих знаків стала Спільна резолюція про положення у відношенні охорони загальновідомих знаків. Цей документ отримав статус рекомендацій Генеральної Асамблеї ВОІВ. Його положення не є обов'язковими, однак можуть використовуватися державами в процесі розробки законодавства в галузі охорони загальновідомих знаків.

Крім документів ВОІВ, загальновідомі знаки згадуються в Угоді з торговельних аспектів прав інтелектуальної власності (ТRIPS). Стаття 16 (3) визначає, що країни, що входять до СОТ, повинні надавати охорону загальновідомим знакам також щодо неоднорідних товарів, якщо таке використання буде вводити в оману споживача. Це відноситися, насамперед, до "знаменитим" знакам, які придбали популярність серед широких кіл населення, незалежно від того, чи є вони споживачами цієї продукції.

Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», именно статьей 25 «Охорона прав на добре відомий знак», визначено, що охорона прав на добре відомий знак здійснюється на підставі визнання знака добре відомим Апеляційною палатою або судом.

 

При визначенні того, є чи є знак добре відомим в Україні, можуть розглядатися, зокрема, такі фактори, якщо вони є доречними:

-ступінь відомості чи визнання знака у відповідному секторі суспільства;

-тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання знака;

-тривалість, обсяг та географічний район будь-якого просування знака, включаючи рекламування чи оповіщення та подання на ярмарках чи виставках товарів та / або послуг, щодо яких знак пріменяется;

-тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій та / або заявок на реєстрацію знака за за умови, що знак використовується чи є визнаним;

-свідоцтва успішного відстоювання прав на знак, зокрема територія, на якій знак визнано добре відомим компетентними органами;

цінність, що асоціюється зі знаком.

Порядок визнання Апеляційною палатою знака добре відомим в Україні встановлюється Державним департаментом інтелектуальної власності відповідно нормативному документу «Порядку визнання знака добре відомим Апеляційною палатою».

 

 

 

 

За даними Держдепартаменту, Апеляційною палатою було визнано добре відомими п'ять торгових марок: «Миргородська», «Корвалол», «Гетьман», «Уаhоо», «5 капель». Знак «Макдональдс» було визнано добре відомим у судовому порядку.

 

 

 

Часто виникає питання: що вигідніше економічно і що ефективніше юридично, реєструвати товарний знак по всіх 45 класів, або домагатися визнання його загальновідомим (за наявності умов для визнання його таким)? Економічно більш вигідно реєструвати його як загальновідомого, оскільки тільки мито за подачу заявки на 45 класів складе неймовірного розміру. Тим більше що у разі реєстрації знака для 45 класів може знадобитися вже в найближчі три роки доводити що ви використовуєте знак для кожного рядка з переліку, а в разі загальновідомого знаку цього не потрібно.


Співробітники патентно-юридичної агенції Віконсалт оперативно, якісно, комплексно і професійно нададуть Вам консультацію.

Довіряйте професіоналам. Ми завжди раді співпрацювати з Вами!